Tuesday, July 03, 2007

News Coverage of Monday's WARF Stem Cell Matters

The latest developments in the WARF stem cell patent case received light coverage today among mainstream newspapers.

Stories appeared in three newspapers – the San Diego Union-Tribune, Milwaukee Journal Sentinel and the Wisconsin State Journal.

Coverage was straight forward. Wisconsin State Journal reporter David Walhlberg had this item concerning scientist James Thomson and his stem cell discoveries in 1998.
"...(T)he challengers added a new twist. They said Thomson had 'unique access' to an Israeli scientist who provided him with human embryos and enviable funding from the biotech firm Geron.

"'Had other scientists in the field been given the same access to those limited resources, they, too, would have been able to make the same accomplishment Dr. Thomson did,' the challengers wrote.

"Thomson did not respond to a request for comment Monday. In an e-mail interview last year, he said, "Some very good, simple ideas only seem obvious afterwards.'

"Andy Cohn, WARF spokesman, called the new filing 'a minor step in a long process.'"
Terri Somers of the San Diego Union-Tribune noted this case is a long way from being resolved and could wind up in court following the patent challenge.

No comments:

Post a Comment